Jak ćwiczyć NOGI c.d

Komentarze (23) | 31.08.2012
Witam
Muszę odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących mojego poprzedniego postu. Okazało się że niektóre rzeczy nie są tak oczywiste jak myślałam. Miałam zrobić mały Edit ale chyba lepiej napisać w nowej notce.

Bieganie można zastąpić innymi ćwiczeniami aerobowymi. 
O Aerobach pisałam tutaj : Ćwiczenia aerobowe

Ale musimy pamiętać o tej zasadzie: jeżeli chcemy wyszczuplić musimy ćwiczyć długo, lekko i szybko. 
Jeżeli chcemy umięśnić : krócej, ciężej i wolniej. 

W przypadku roweru możemy regulować obciążenie za pomocą przerzutek. Przy orbitreku zazwyczaj jest pokrętło albo przycisk zwiększający level.

Faktycznie ROWER w przypadku nóg wydaje się dobrym rozwiązaniem ale w przypadku biegania pracuje więcej mięśni, na rowerze głównie nogi.


Nie cały rok temu miałam układaną dietę i plan treningowy przez trenera. Oprócz treningu siłowego robiłam Aeroby 4 x w tygodniu po 45 min. Dowiedziałam się że najlepsze i najszybsze efekty daje własnie bieganie, później orbitrek na końcu rower. Gdzieś po drodze jest skakanka w zależności od intensywności. 

Nie bierzcie tego aż tak dosłownie - nie rezygnujcie ze skalpela jeżeli chcecie mieć smuklejsze nogi. Aby wyniki były widoczne trzeba naprawdę dużo regularnych treningów.

Czy stepper tylko kształtuje ? wg mnie Tak. Myślę że jest idealny na łydki i pośladki ale nie wierze że to dreptanie daje podobne wyniki jak bieżnia czy orbitrek. Oczywiście są różne steppery. Te bez żadnych poręczy nie wydają się być skuteczne. Te w siłowniach już prędzej W jednym z Pure jest bardzo duży - po 15 min byłam cała mokra.

Przy ćwiczeniach siłowych spalamy tłuszcz to słynne "zamienianie tłuszczu na mięśnie" ale dużo więcej można spalić przy aerobach.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

To że na początku poprzedniego posta napisałam że nie kształciłam się w tym kierunku tylko korzystałam z rad trenera nie znaczy że się chwalę, tylko chcę się usprawiedliwić w przypadku gdyby ktoś znalazł jakiś błąd w moim tekście. Zdaje sobie sprawę z tego że często jest tak że jeden mówi tak a drugi się z tym nie zgadza.

Sama zimą biegałam godzinami na bieżni. Czasem podchodzili do mnie czy właśnie trenerzy czy instruktorzy i mi radzili bo oczywiście robiłam to źle. 
Jeden mówił żebym biegała ze stałą intensywnością bo wtedy spalam najwięcej tłuszczu -więc tak robiłam.  Później przychodził drugi że to jest bez sensu że najlepsze są interwały - to biegałam interwały. Następnie zjawił się trzeci że interwały przez 1 godzinę są bez sensu i powinnam biegać jednak Cardio max 30 min :/

A co do tego że "Chwalisz się na prawo i lewo treningami i wiedzą o diecie, ale chyba zapomniałaś, że do tego aby mięśnie urosły trzeba dostarczać do organizmu więcej kcal niż normalne zapotrzebowanie"

Wiesz chyba nikt nie chce tutaj zostać kulturystą. Myślę że dziewczyny chcą mięć umięśnione nogi, ale nie zwiększyć przy tym ich obwodu. Poza tym poprzedni post nie był o diecie tylko o treningu.
Wtedy gdy mi tak przybyło łydek nie odżywiałam się super, nie byłam na żadnej diecie, nie jadłam dużo białka a one jednak urosły. 


Pozdrawiam również tych którzy mnie nienawidzą :)