Z czego zrobić smoothie cz 2 - Owoce

Komentarze (5) | 29.06.2012
Witam
Dalsza część owocowego postu. Jest jeszcze trochę owoców jagodowych wartych polecenia. Oraz inne również bardzo smaczne.


Owoce Jagodowe


Borówka
Borówki są bardzo często nazywane jagodami. Są źródłem Witaminy C, B6, magnezy, karotenoidów i pektyn. Poprawia ostrość i widzenie nocne na ich bazie robi się wiele preparatów na wzrok. Brytyjscy lekarze stwierdzili ze borówki zabezpieczają przed pylicą, dlatego zaleca się górnikom, młynarzom i kominiarzom. Stosowane były również jako środek odrobaczający. 








Żurawina   
W związku z dużą ilością Witaminy C mają bardzo kwaśny, cierpki smak. Do suszonych owoców często dodaje się cukier aby były smaczniejsze. Żurawiny mają działanie bakteriobójcze i przeciwgrzybicze, przydatne są także przy zapaleniach dróg moczowych, chorobach wrzodowych i przeziębieniach. Zawierają też dużo przeciwutleniaczy. Najlepiej jeść świeże owoce bądź sok z nich




Jeżyny
są w Polsce bardzo popularne - występuje ich tutaj około 80 gatunków. Głównie odmiany nie posiadające kolców. Często przetwarzane na soki ale dojrzałe są smaczne także w postaci surowej.  Są uboższe w antyoksydanty, karetonoidy i witaminę C niż inne owoce jagodowe. Ale za to mają dużo przeciwutleniaczy. Zawierają również kwas elagowy - podobnie jak u malin. 




Czarny bez 
Pod względem przeciwutleniaczy czarny bez można porównać do malin i aronii. Owoce muszą być zbierane w pełnej swojej dojrzałości, innaczej mogą nam przysporzyć wiele kłopotów, zawierają duże ilości substancji które w większych ilościach mogą być trujące. 
Dzika róża
Zawiera dużo substancji przeciwutleniających i ogromne ilości Witaminy C oraz karetonoidów. Zawiera również witaminę E. 
Dzika róża jest szeroko wykorzystywana w ziołolecznictwie. Bardzo popularne są dżemy z dzikiej róży. Ma słodki smak. 





Inne owoce: 


Banan 
 jest bardzo popularnym owocem jeżeli chodzi o koktajle. Po zmiksowaniu ma gęstą konsystencje. Banany są bardzo cenne odżywczo. Zawiera kwasy tłuszczowe poprawiające stosunek kwasów nasyconych do nienasyconych. Zawiera błonnik który sprzyja obniżaniu poziomu cholesterolu. Banan jest również bogaty jest tez w potas, magnez i selen chroniące przed chorobami serca. 


Pomarańcza
Pomarańcza nada Smoothie orzeźwiający smak. Osobiście bardzo lubię te owoce. Ma dużą zawartość witaminy C - w 100 gramach pomarańczy jest jej aż 50 mg a ta witamina poprawia odporność organizmu, ułatwia przyswajanie żelaza, a co za tym idzie - sprzyja pokonywaniu zmęczenia. Ciekawe jest to że dwie duże pomarańcze zapewniają tyle samo wapnia co szklanka mleka - w 100 gramach owocu jest go aż 40 mg.




Ananas
Ananasy są cenione głównie za swój wyjątkowy smak. Często używane są właśnie do smoothie, koktajlów czy drinków. Znajdziemy w nim witaminy A, C, PP i z grupy B (w tym kwas foliowy). Sole mineralne takie jak : wapń, magnez, potas, żelazo, fosfor, sód, miedź, cynk oraz mangan. Ananas obfituje również w błonnik, kwasy organiczne i bromelainę która ma działanie przeciwzapalne, przeciw-obrzękowe i przeciwbólowe, a także rozrzedza krew, zapobiegając powstawaniu zakrzepów





c. d. n .....




źródła: www.freshlife.pl http://www.vismaya-maitreya.pl, aktywność zdrowie i uroda. www.urodaizdrowie.pl, www.walesta.com




Pozdrawiam