37 ćwiczeń na brzuch które możemy zrobić w domu

Komentarze (48) | 14.03.2013
Witam
Mimo że za oknem powrót zimy wiele osób już myśli o lecie. Ostatnio w internecie zauważyłam wysyp ludzi zaczynających kolejny raz Aerobiczną 6 Weidera. Jest to chyba najpopularniejszy zestaw ćwiczeń na tą partię mięśni, ale niestety nie skuteczny. Ma wiele minusów a osobie z widoczną "oponką", bez odpowiedniej diety i dodatkowych treningów, nie przyniesie zadowalających rezultatów. Więcej na temat tego dlaczego A6W nie jest dobrym pomysłem przeczytasz tutaj : Obalamy fitnessowe mity A6W

Dzisiaj przygotowałam dla was grafikę (w Paintcie) do zrobienia której wykorzystałam obrazek dostępny tutaj. Naprawdę istnieje wiele różnych innych ćwiczeń na brzuch niż te powtarzane w szóstce. Tutaj macie ich aż 37. Możecie je robić w domu, bo wykonania ich będziecie potrzebować co najwyżej ściany.


Wbrew pozorom, aby osiągnąć dobre wyniki, nie trzeba katować naszego brzucha codziennie. 
Możecie wybrać sobie z tego zestawu 3-4 ćwiczenia ( najlepiej aby angażowały kilka partii mięśni brzucha: górne, dolne, skośne), robić powoli i dokładnie 3 serie po 15 powtórzeń 2-3 razy w tygodniu. 
Do tego zdrowa zbilansowana dieta, dodatkowe treningi aerobowe ( bez nich nie spalicie tłuszczu), siłowe, trochę czasu i systematyczność. Najlpeiej też podczas innych treningów np: tych "dywanowych" napinać mocno brzuch,  

Znałyście wszystkie ćwiczenia ? Bo nowością dla mnie jest numer 8. Dosyć ciężkie z wyprostowanymi plecami :)

Pozdrawiam